Holly Jakcon: Jó kislányok kézikönyve gyilkossághoz - értékelés

Nagyon szeretem a jó kis thriller köteteket, ennek a könyvnek a címe pedig első pillantásra felkeltette az érdeklődésemet, úgyhogy nagyon vártam már, hogy olvashassam. covers_673250.jpg

Vigyázat! A bejegyzés cselekményleírást tartalmaz!

A fülszöveg:

Egy ​lezárt akta, egy kínzó rejtély… és egy lány, aki tudni akarja az igazságot.

Öt évvel ezelőtt Andie Bellt, a Little Kilton-i gimnázium diákját megölte a barátja. A rendőrség így tudja. A városban mindenki így tudja. A gyilkosság emléke azóta kísérti a kisváros lakóit, bár az élet látszólag nyugodt mederben folyik tovább. Pippa, a gimnázium egyik végzős diákja elhatározza, hogy egy iskolai projekt keretében előveszi az ügyet, és kideríti, mi történt valójában. Ő sosem hitte el, hogy Sal Singh a gyilkos. De ha nem ő az, akkor ki? És vajon meddig fogja tétlenül nézni, hogy Pippa egyre közelebb kerül a megdöbbentő igazsághoz?
Kegyetlen társasjáték, ahol egy kisváros a játéktábla, és fogalmad sincs, ki nevet a végén…

A Londonban élő Holly Jackson magyarul most debütáló regénye igazi adrenalinlöket, tele meglepő csavarokkal és sokkoló lezárással. Az olvasó együtt nyomoz a főhőssel: e-mailek, sms-ek, Facebook-posztok, interjúk és naplóbejegyzések rántanak a történet mélyére és tartanak lebilincselve.
2019-es megjelenése óta a regény csak az angol nyelvterületen több mint 180 ezer példányban kelt el, és számos díjat nyert. 2020-ban Holly Jackson krimijének ítélték a rangos British Book Awards díjat, és fél évig vezette a New York Times sikerlistáját is, kiadási jogát 19 ország vásárolta meg. A Jó kislányok kézikönyve gyilkossághoz folytatása (Good Girl, Bad Blood) szintén eladási rekordokat döntöget.

Ez az első magyarul megjelent Holly Jackson kötet, de bízom benne, hogy nem az utolsó, mert nekem nagyon tetszett a cselekménye. Az elején kicsit nehezen indult be számomra, de miután ráhangolódtam a kötetre a kezdeti nehézségek után, teljesen elkapott a lendülete és csak úgy faltam a lapokat. Izgalmas, fordulatos és cselekménydús volt végig, egy pillanatra sem engedte el a figyelmemet.

284361391_142306228379464_1196352380527349513_n.jpg

https://www.instagram.com/p/CeEdzSBoaK2/?utm_source=ig_web_copy_link

Az elején kicsit meglepett, hogy tinikről szól a kötet, a thriller kötetek nagyja, amiket olvasni szoktam, felnőtt emberekről szoktak szólni. Tekintve, hogy nem szoktam a könyvek fülszövegét elolvasni, hogy véletlenül se spoilerezzek el magamnak semmit se, így nem tudtam, milyen kötethez lesz majd szerencsém. Teljes mértékben a címe és a borítója miatt választottam ki a kötetet, mikor megvettem magamnak és szerencsére jól jártam vele, mert nagyon jó volt, annyira aprólékosan és szépen csepegtette az információkat a szerző, hogy a kötet végéig nem tudhattam biztosra, mi is fog következni a következő fejezetben. Bár azért voltak sejtéseim az elkövető kilétére. Sok thrillert és krimit olvasok, így azt az egyet már jól megtanultam, hogy mindig az az elkövető, aki a legártatlanabbnak tűnik, így én az ilyen kötetekben mindig az ártatlan báránykákat keresem, hogy vajon közülük melyikük lehetett a tettes.

A történet szereplői nagyon szimpatikusak voltak, jól ki lettek dolgozva, Pippa és Ravi is egyedi jellemzőkkel lettek felruházva, ami miatt különlegessé váltak a szememben. Láttam molyon, hogy a történetnek angol nyelven 3 része jelent meg, illetve egy kiegészítő kisregénye, úgyhogy nagyon örülnék neki, ha minél előbb lefordítanák a többi részt is magyarra, hogy olvashassak még a főszereplőinkről.

Értékelésem: 10/10

Kedvcsináló idézetek:

– Most már felállhatok az asztaltól? – Az anyjára pillantott, aki morcosan nézett vissza rá.
– Nem értem, hová rohansz.- Épp a házi dolgozatommal foglalkozom, és szeretnék eljutni valameddig, mielőtt lefekszem.
– Oké, tücsök, szaladj csak! – intett mosolyogva Pip apja, aztán a lány tányérjáról átkotorta a maradékot a sajátjára.
– Vic! – Amíg Pip felállt, és betolta a széket, az anyja most a férje felé fordult összeráncolt homlokkal.
– De drágám, sok szülő azon aggódik, hogy a gyereke vacsi után felmegy a szobájába, és jól belövi magát heroinnal! Légy hálás, hogy Pip csak házi dolgozatot ír.

 

– Tudod, ezt még soha nem mondtam egyetlen lánynak sem eddig, de… örülök, hogy egyszer csak bekopogtál az ajtómon.
– Halványan emlékszem, majdnem elküldtél a fenébe – mondta Pip.
– Hát, úgy tűnik, elég nehéz tőled megszabadulni.

 

Véletlenül belájkoltam egy öt évvel ezelőtti fotóját!
A francba! Most aztán tényleg kémnek néz! Persze azonnal eltüntettem a lájkot, de már úgyis megkapta az értesítést róla. Arrrrgh, ezek az érintőképernyős laptop-tablet hibridek ÉLETVESZÉLYESEK a kósza Facebook-böngészők számára.

 

– Szia, Ravi! Én… te nem ismersz engem… Pippa Fitz-Amobi vagyok. Néhány évvel alattad jártam a suliba, mielőtt elmentél.
– Értem…
– Csak meg szeretném kérdezni, hogy ráérsz-e egy fél pillanatra. Vagyis hogy több, mint egy fél pillanat lenne… Amúgy tudtad, hogy a pillanat pontos időmértékegység? Egy másodperc század része, szóval… ráérsz pár egymást követő pillanatra?
Te jó ég, mindig ez történt, amikor ideges volt, vagy úgy érezte, hogy sarokba szorították: rémesen rossz vicceket kezdett gyártani rém unalmas tényekről.

A sorozat angol borítói (0,5 rész; 1-3. részek):

covers_695507.jpg

covers_663059.jpg

covers_663054.jpg

covers_663051.jpg