Aurora Lewis Turner: Lepkeszárnyak (Bolygókeringő trilógia 3.) - értékelés

Végre meghoztam a Bolygókeringő trilógia lezárásául szolgáló Lepkeszárnyak című kötetről is a bejegyzésemet. Az első két részről itt olvashatjátok a véleményemet: Névtelenek, A hetedik bolygó.

covers_725723.jpg

Vigyázat! A bejegyzés cselekményleírást tartalmaz!

A fülszöveg:

Lloyd halott. A könyvem pedig akkora port kavart, hogy az emberek és névtelenek közt háború van készülőben. Vissza kell szereznem azokat a képességeket, amikről egy jobb élet reményében mondtam le. Csak így nyerhetünk.
Egy furcsa üzenet tettekre sarkall, de félek, választanom kell a szeretteim és a saját biztonságom között. A nyilvános kivégzéstől már nincs, aki megmentsen. Vagy mégis?
A halál egy medve képében érkezik hozzám…
Vajon mit tehetek én, Auróra azért, hogy béke legyen az univerzumban? Hogy ne zsákmányolják ki tovább a névteleneket? Visszaszerezhetők azok az erők, amikről én magam mondtam le? Ha igen, milyen áron? És a legfontosabb; vajon folytatódhat-e az a gyilkos keringő köztem és Lloyd között, amibe a jóslat szerint a végén egyikünk belehal?

A Lepkeszárnyak a Bolygókeringő trilógia zárókötete.

Az előző részben történtek után picit félve álltam neki ennek a résznek, mert a kezdeti erős indítás után úgy éreztem, hogy picit ellaposodott a történet, de szerencsére ez a rész ismét hozta az első színvonalát, nagyon pörgős és kalandos cselekménye lett.

Aurora ebben a részben a képességei visszaszerzésének szenteli az idejét. Mindegyik képessége más és más bolygóra került, méghozzá a legveszélyesebb helyekre, úgyhogy kalandból és halálközeli élményekből bőven kijutott Aurorának és társainak. Sajnos jó pár barátját is elveszti a lány időközben, és minden egyes veszteséget nagyon nehezen vészel át.

Az írónő nagyon "gonosz" lezárást adott nekünk, sajnos nem happy end lett ez a történet. Lloyd és Aurora kettőse már a kezdetektől fogva "halálra volt ítélve", és bár minden apró jel efelé a lezárás felé mutatott, én mégis nagyon nehezen hittem el, hogy ez most komolyan megtörtént és nem tudják visszacsinálni valamilyen módon.

Áprilisban tervezem olvasni az utolsó olyan könyvet, amit még nem olvastam az írónőtől, Az istenek játékát, bízom benne, hogy az is lendületes és izgalmas lesz. Ám szerencsére a jövőben sem maradok ALT regények nélkül, már úton is van a következő regénye, ami A lélekdoboz címet fogja viselni.

A Lepkeszárnyakat is az írónőnek köszönhetően olvashattam recenziós példányként, amit ezúton is nagyon szépen köszönök!

Értékelésem: 8/10

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Jolcsi (@konyvmolylany20) által megosztott bejegyzés

 

Idézetek:

 – […] Nagy dolgokra vagy képes, de a bosszú és a düh rossz tanácsadó.Ne hallgass rájuk! Ne rohanj a vesztedbe! Légy türelemmel, eljön még a te időd!

♦♦♦

– Mindketten tudjuk, hogy a múltat nem lehet helyrehozni, bármennyire is igyekszik az ember… A múlt már elmúlt.