Lisa Jackson: Paranoiás - értékelés

Lisa Jackson: Paranoiás c. kötetéről egészen addig nem hallottam, amíg a 2021. évi könyvhét rendezvényén szembe nem jött velem az Álomgyár kiadó akciós könyveket tartalmazó polcán. Nagyon szeretem a thriller köteteket, így adtam neki egy esélyt és megvettem, hogy a későbbiekben majd elmerülhessek benne. Sajnos egészen mostanáig nem került sorra, de most pótoltam az olvasását és hoztam is nektek egy kis ajánlót a kötetről.

covers_547634.jpg

Vigyázat! A bejegyzés cselekményleírást tartalmaz!

A fülszöveg:

„Feszült, ​izgalmas és meghökkentő. Odaszegezi az olvasót a székhez.” – Booklist

„Félelmetes történet tele veszéllyel és megdöbbentő csavarral.” – RT Book Reviews

Vannak, akik úgy gondolják, Rachel Gaston húsz évvel ezelőtt megúszott egy gyilkosságot.
Rachel még mindig nem érti, egy ostoba kamasz játék hogyan válhatott halálossá – illetve hogy ki cserélte ki a puha töltényű légpisztolyát valódi fegyverre. Amikor egy alak a semmiből elé ugrott a sötétben, ő gondolkodás nélkül lőtt. Aztán felismerte a féltestvérét, Luke-ot, ahogy a vér egyre jobban elárasztotta a mellkasát.

A terápia ellenére Rachel rémálmai arról az estéről folytatódnak. A szorongása hozzájárult a válásához Cade Ryder nyomozóval, annak ellenére is, hogy a férfi saját magát hibáztatta. Ahogy közeledik Rachel érettségi találkozója, a nő úgy érzi, a képzelete gonosz tréfát űz vele: mintha a tárgyak a házában maguktól elmozdulnának a helyükről; mintha idegen parfüm terjengene a levegőben; mintha valaki követné az autóját; figyelné a házát.

Minden oka megvan, hogy féljen. És ahogy az összefüggés egyre jobban kibontakozik egy új gyilkossági ügy nyomai és Luke halála között, Rachel ráébred, hogy nem menekülhet a múlt elől, és az igazság talán sokkal sötétebb, mint a legfélelmetesebb rémálmai.

A New York Times bestsellerszerzőjének, Lisa Jacksonnak a legújabb, magyarul megjelenő idegborzoló thrillere egy bűntudattól üldözött nőről megmutatja, hogy semmiben sem bízhatsz, még a saját emlékeidben sem.

A kötet bevezető jelenete 20 évvel napjaink előtt játszódik, bemutatja a főszereplők korábban átélt traumatikus élményét, amire a kötet későbbi cselekménye felépül. Két évtizeddel korábban egy este az akkor még tini korú karakterek úgy gondolták, hogy jó szórakozás elmenni egy gyárba játékfegyverekkel lövöldözni. Csakhogy a nem igazi fegyverek mellett egy éles lövés is eldördült és egyikük meghalt. Az elkövető kiléte nem derült ki, de a résztvevők azóta se tudtak megnyugvást találni az eset kapcsán. 

295926677_158510000092420_536470821633964890_n.jpg

https://www.instagram.com/p/CgmeCpDoY8n/?utm_source=ig_web_copy_link

Most 20 évvel később újabb gyilkosságok történnek az akkor jelenlévő emberek körében. Cade nyomozó, Rachel exférje egyből összefüggést lát a két eset kapcsán. Számomra inkább az volt a fura, hogy Cade nyomozótársa megpróbálta lebeszélni róla, hogy összefüggéseket keressen, mert ő nem vélt felfedezni ilyen egyezéseket. 

Rachel és Cade szemszögéből láthatjuk a cselekmény nagy részét, néha egy-egy jelenet erejéig pár mellékszereplő is kapott egy kicsivel több figyelmet, mint pl. Rachel-ék gyerekei. Rachel annyira megijed a gyilkosságok és egyéb zaklatások miatt, hogy a végére már kezdi azt hinni, hogy csak paranoiás és mindenbe belelátja a fenyegetést, miközben nincs is mögötte ilyesmi. A lánya is nekitámad párszor, hogy nyugodjon le és ne ijedjen meg mindentől, de Rachel mégsem tud megnyugodni. Persze a végére kiderül, hogy neki volt igaza és jogosan félt. 

Cade karaktere volt számomra a kedvenc, alapjáraton nagyon szeretem a thriller kötetekben felbukkanó nyomozó karaktereket, de ő extrán "aranyos" volt. Annak ellenére, hogy Rachel-lel már elváltak egymástól, nagyon kedvesen próbálta mindig megnyugtatni és végig szeretettel fordult a nő felé, ami szerintem irtó ritka egy válás után. Bár az is, hogy úgy mennek szét a házastársak, hogy még szeretik egymást, márpedig a főszereplő párosunkkal ez a helyzet. Aki tudni akarja, hogy akkor mégis miért mentek szét, annak ajánlom, hogy olvassa el a kötetet, mert kiderül belőle, nem szeretném lespoilerezni. 

Szóval összességében azt tudom mondani, hogy nekem nagyon tetszett a kötet, nagyon izgalmas volt végig, alig bírtam letenni. Nem is értem, hogy molyon miért áll 74%-on, szerintem többet érdemelne.

Értékelésem: 10/10

Kedvcsináló idézetek:

– Azt hiszem, halálra rémisztettem a macskádat – mondta az apjának.
– Á, nem az enyém. Kóbor macska. Elkövettem azt a hibát, hogy megetettem, és most azt hiszi, hogy itt lakik… nos, ahogy így belegondolok, lehet, hogy így is van.

♦♦♦

– Na, ezt figyeld! – mondta Cade. – Kiderült, hogy Luke Hollander nem is volt halott, amikor beszállították a Szent Ágostonba.
– Szóval ismét visszatérünk ahhoz az ügyhöz. Igyekszel összefüggést találni a húsz évvel ezelőtti és a mostani gyilkosságok között? – kérdezte Kayleigh, bár benne is felmerültek hasonló gondolatok. A múltbéli tragédiát nem lehet különválasztani a mostani gyilkosságoktól.
– Igen. Persze lehet, hogy erőltetett elgondolás.
– Elég sok ilyennel jössz újabban… de persze, értem és van is benne valami.
– Egyszerűen nem tudok elszakadni ettől a gondolattól, és lassan összeáll minden.