Májusi olvasási összegzés

Májusban összesen 11 kötetet tudtam elolvasni, amiből 5 regény, 1 novelláskötet, 3 manga, 1 novella és 1 játékoskönyv volt.

screenshot_20240630_072901_instagram_1.jpg

Recenziós példányok:

Aurora Lewis Turner: Istenek játéka

Disztópikus világban játszódó fantasy történet, ahol az istenek az emberek véréből készített szérumnak köszönhetik a halhatatlanságukat. Az emberek tudatát ételekbe és italokba kevert szerekkel nyomják el, így nincsenek is tudatában annak, mi történik velük, öröm számukra, ha kiválasztják őket az istenek. A bonyodalmak ott kezdődnek, amikor Luna nem hal meg az Arénában, így érte küldenek egy istent, hogy derítse ki, mi áll a dolog mögött. Az útjuk az Istenek városába nagyon kalandos és menet közben a kis csapat tagjai öntudatukra is ébrednek, ezek a jelenetek különösen tetszettek számomra.

Haupt-Kutas Mónika: Kaleidoszkóp

16 novellát tartalmaz a kötet, mindegyik mély tartalmat és mondanivalót hordoz magában, úgyhogy a könyv rövidsége ellenére lassabban tudtam csak haladni vele, mert mindegyik novellát próbáltam mélyen átgondolni és jobban elmerülni bennük. Sok-sok szemszöget bemutat a kötet, így beleképzelhetjük magunkat különböző élethelyzetekbe és emberek bőrébe.

Egyéb kötetek:

Ali Hazelwood: Szerelem elmélete

Nagyon szeretem az enemies to lovers történeteket, Ali Hazelwood történeteit meg pláne, úgyhogy ez a kötet is teljesen elvarázsolt engem, akárcsak az írónő korábbi regényei. Nagyon tetszik, hogy ilyen mélyen megjelennek a történeteiben a tudományos világ elemei. Ezúttal az elméleti fizikusi munkába csöppenhetünk bele egy kicsit, illetve az elméleti és kísérleti fizikusok közötti ellentétbe pillanthatunk bele.

Axie Oh: XoXo

A keleti kultúra nagyon távol áll tőlem, korábban nem sok koreai történethez volt szerencsém, így az idolokról, vagy más néven k-pop-sztárokról és az ő világukról sem tudtam sokat. Ez a kötet az idolok főszerepléséről szól, amit egy fiatal lány szemszögén keresztül mutat be nekünk. Jenny is teljesen váratlanul csöppen bele ebbe a világba, de nagyon jól megállja a helyét és nagyon hamar összebarátkozik a srácokkal. Annyira aranyos romantikus történet bontakozott ki a kötetben, hogy engem teljesen megnyert magának, röpke pár óra alatt a végére is értem és azóta is kutakodok, hátha találok még hasonló koreiai köteteket, de sajnos eddig még nem találtam egyet se.

Ana Huang: Twisted Love

Nagyon sok jót hallottam erről a sorozatról, leginkább a második részről, úgyhogy izgatottan vetettem bele magam a kötetbe. Ava és Alex, a két főszereplő nagyon sok nehézségen kellett keresztülmenjen egészen gyermekkorától fogva, úgyhogy elég kemény, határozott felnőttekké váltak. Kezdetektől fogva gyűlölték egymást, de Ava bátyja miatt muszáj volt találkozniuk, aki egyben Alex legjobb barátjává is vált. A sors úgy hozta, hogy elkezdtek egyre több időt tölteni kettesben és rájöttek, hogy sokkal több rejtőzik a másik személyisége mögött, mint amit láttatni engednek magukból mindketten, úgyhogy kibontakozik közöttük a szerelem, bár sok-sok viharos fordulat árán jutottak el a végkifejletig.

Colleen Hoover: Talán most

Anno az Egy nap talán című kötet volt az első olvasott regényem CoHo-tól, úgyhogy nagyon vártam már, hogy a folytatását is olvashassam. Nagyon megkedveltem már a legelején Sydneyt és Ridge-t, s bár az első rész nagyon magasra tette nálam a lécet, ennek ellenére ez a második rész is nagyon tetszett, bár hiányzott számomra a kezdeti szerelmi kibontakozás és izgatottság, amit az első rész nyújtott. 

L. J. Wesley: A mesén túl

A Hetedhét birodalom világában játszódik ez a rövid kis novella, ami Piroska háttértörténetébe enged bepillantást egy alternatív univerzumban, ahol farkasölő vált belőle. Alig várom már, hogy Piroska történetét is olvashassam regény formájában is, ugyanis a következő része a sorozatnak róla fog szólni, remélem, minél előbb napvilágot lát majd.

SankakuHead: Himouto! Umaru-chan 1-3.

A Himouto! animesorozatot az interneten találtam és annyira megtetszett első pillantásra, hogy neki is álltam és nagyon rövid idő alatt végig is néztem az összes részét, úgyhogy gondoltam, ha már mangából készült, azoknak is nekiállok és végigolvasom őket. Aranyos, vicces, bár a főszereplő lány egy picit gonosz is a bátyjával, de nekem nagyon bejött ez a kettős életet élő fiatal lányról szóló történet.

Al Ewing: Te vagy Deadpool

Játékoskönyv, ahol több opció közül választva juthatunk előre a cselekményben, a döntéseknek fontos szerepe van, mert aszerint alakítjuk Deadpool sorsát. Én elég rövid idő alatt "meg is öltem" szegényt, szóval tennem kell majd még egy újabb próbát a kötettel.

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Jolcsi (@konyvmolylany20) által megosztott bejegyzés