Ludányi Bettina: Mögötted! - értékelés

Ludányi Bettinától már volt szerencsém korábban olvasni a Kettőnk titka c. sorozatot és most szeptemberben annyira thrilleres hangulatba kerültem, hogy gondoltam, belevágok a Mögötted! c. regénybe is, ami egy ideje már a polcomon várakozott. Még 2020-ban jelent meg az Álomgyár kiadónál és jócskán le vagyok maradva Bettina könyveivel, úgyhogy igyekszem a közeljövőben ezt a lemaradást behozni és többet olvasni tőle.

covers_607916.jpg

Vigyázat! A bejegyzés cselekményleírást tartalmaz!

A fülszöveg:

„Ludányi ​Bettina mesterien használja könyvében a félelem és a rettegés elemeit.” – Anarchia Könyvblog

Mindig nézz a hátad mögé!

Scott C. Flynn nyomozót egy brutális gyilkossághoz hívják. Az áldozat egy húszas éveiben járó nő, akit a Herman Brown Parkban találnak meg. A rendőrség megkezdi a nyomozást, ám sajnos elegendő bizonyíték hiányában nem sikerül közelebb kerülni a gyilkoshoz. Amikor feltűnik egy újabb holttest, a nyomok egy szektához vezetnek.

Caroline R. Hutchinson szélhámosként éli az életét: lop, csal, hazudik, bárkit képes átverni. Egyik éjjel nagyon rossz áldozatot választ magának, így a sorsa megpecsételődik. Úgy tűnik, csak akkor menekülhet meg, ha a rendőrökhöz fordul segítségért.

Vajon mi az összefüggés Flynn nyomozó és Caroline esete között? Mit tesz a rendőrség, amikor szembetalálja magát egy szektával? Hogyan képes egy szektavezér mindenkit irányítani és átverni maga körül?

Ludányi Bettina Mögötted! című regényében megismerhetjük a szekták működésének pszichológiáját és bepillantást nyerhetünk a jogtalan befolyásolás rejtelmeibe

Flynn nyomozó már a kötet elején megkapja az egyik brutális gyilkosság ügyét, hogy göngyölítse fel, és valahogyan már az elején a szöget üt a fejébe a gondolat, hogy talán egy szektával van ezúttal dolga, ami a végére be is igazolódott. Látszólag semmi nyom nem maradt a tettes után, így teljesen vakvágányon indulnak el a nyomozók, még egy pszichológust is bevonnak, aki fel tudja vázolni nekik a sorozatgyilkos személyiségét, hátha akkor előbb el tudják kapni. Azonban végül Caroline van a rendőrök legnagyobb segítségére, ugyanis teljesen véletlenül pont a gyilkos telefonját lopja el egy kiállításon, amin terhelő bizonyítékok vannak. Először nem mer a rendőrséghez fordulni, hisz nem makulátlan az élete, de végül megtalálja a kiskaput, hogy segíthessen a nyomozásban is, de ő maga is rejtve maradhasson. Nem tudom, mire jutottak volna az ő segítsége nélkül vagy hogy hány haláleset kellett volna bekövetkezzen addig, míg valami nyomot hagyott volna végre a gyilkos.

A szekta felépítése és bemutatása nagyon különleges élményt nyújtott, nem volt még szerencsém olyan könyvhöz, pláne nem thrillerhez, ami ezt a témát vette volna alapul. Nagyon sajnáltam a szektatagokat, akik jóformán semmit nem tudtak arról, hogy mi folyik körülöttük. Christyért pedig különösen aggódtam a kötet végén, azt hittem, hogy nem ússza meg ép bőrrel az eseményeket.

A kötet első fele kicsit lassabban indult be, a karakterek felvázolása és a cselekmény kibontakozása után azonban teljes mértékben belendültek az események és a regény második felét szinte egyszerre olvastam el, annyira beszippantottak a történések. Nagyon izgalmas volt a végkifejlet, együtt aggódtam a nyomozókért, akik szerencsére épségben megúszták a dolgot.

Értékelésem: 9/10

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Jolcsi (@konyvmolylany20) által megosztott bejegyzés

 

Idézetek:

Sosem hittem volna, hogy a saját elmém lesz a legnagyobb ellenségem. Illúziókat kelt, édes reménnyel dédelget, aztán meg az arcomba tolja a valóságot. Nincs ennél kegyetlenebb dolog a világon.

♦♦♦

– Nem vagyok az az ember, aki régen voltam, de a szívemet sosem fogom kizárni az ügyekből. Mert mindig ez visz előre, akkor is, amikor már épp feladnám. Ez tartja bennem a lelket, amikor kimerült és fáradt vagyok.

♦♦♦

A testem mintha súlytalan lenne. A lelkem darabjaira szakadt, a szívem meghasadt. A gyomromban lévő fájdalom egyre jobban terjed. Nincs borzalmasabb érzés annál, mint amikor a lelked sír.