Orbán Erika: Kisvárosi anziksz - értékelés

Az írónő felkérésére álltam neki a Kisvárosi anziksz c. kötetnek, korábban nem hallottam még róla, és még a fülszövegét se olvastam el olvasás előtt, így nem tudtam, hogy mire számítsak. A kötet az E-book Könyháznál jelent meg még 2021-ben, a megjelölés szerint 230 oldalas, de ennek ellenére nagyon lassan haladtam vele.

covers_699821.jpg

 Vigyázat! A bejegyzés cselekményleírást tartalmaz!

A fülszöveg:

Egy összegyűrt cetli a fiók mélyén, ami felfedi a múltat. Egy szálloda, egy apró faluban sötét titkokat rejt. Miért dördül lövés egy ártalmatlannak tűnő horgászás közben? Milyen kimondott, vagy ki nem mondott titkok árnyékolják be a szereplők életét? Lehetnek-e őszinték önmagukkal, a társunkkal, a testvérünkkel, a közösséggel, amiben élnek? Az izgalmas krimi szálai messzire nyúlnak, és a múltból felbukkanó árnyak mindenki életére hatással vannak.

A kötet egy magyarországi kis községben játszódik, ahol mindenki ismer mindenkit, ezáltal sajnos a sok pletykálkodás is helyet kapott a cselekményben, ami nekem helyenként túl sok volt. A kötet középpontjában a bűnözés, a pénzmosás, a maffiától való függés áll, ami túl nagy nyomást helyez némelyik szereplőre, ezáltal bonyodalmak sorozatát gerjeszti.

324553440_1148660195789790_7185742714390014121_n.jpg

https://www.instagram.com/p/CnHpe9eo_b2/?utm_source=ig_web_copy_link

Igazán próbáltam megszeretni olvasás közben a kötetet, de sajnos nem nekem íródott. A legnagyobb gondom az volt vele, hogy tele volt helyesírási hibákkal, elírásokkal, tőmondatokkal, amik lebutították az egész kötet nyelvezetét. Ezenkívül túl sok volt a mellékszereplő is és mindegyikük szemszögéből íródott egy csomó jelenet, néha nagyon gyorsan váltották egymást a nézőpontok, ami egy jó nagy katyvaszt eredményezett a fejemben. 

Teszek majd még egy próbát az írónő másik kötetével (Eltörölve) is, ami a Trivium Egyesület gondozásában jelent meg. Remélem, hogy annak a témája jobban fekszik majd nekem.

Értékelésem: 5/10