Julia Quinn: A vikomt, aki engem szeretett (Bridgerton 2.) - értékelés

A Netflix Bridgerton láza engem még az első évaddal nem kapott el, a második szériával viszont annál inkább. Annyira tetszett Anthony és Kate története, hogy amint befejeztem az epizódokat, máris elkezdtem újranézni az elejétől az évadot. Gondolhatjátok, hogy ezek után mennyire vártam, hogy olvashassam a róluk szóló könyvet is.

covers_651614.jpg

Vigyázat! A bejegyzés cselekményleírást tartalmaz!

A fülszöveg:

1814 ​is eseménydús szezonnak ígérkezik, de e sorok írójának véleménye szerint ez nem igaz Anthony Bridgertonra, London legkívántabb agglegényére, aki ez idáig semmi jelét nem mutatta házasulási szándékának. És az igazat megvallva, miért is mutatná? Nála jobban senki nem játssza a tökéletes élvhajhászt.
Lady Whistledown társasági lapja, 1814. április

De a pletykalap szerzője ezúttal téved. Anthony Bridgerton nemcsak hogy elszánta magát a nősülésre, de már ki is választotta magának a feleségjelöltet. Az egyetlen akadály a hölgy nővére, Kate Sheffield, a legalkalmatlankodóbb nőszemély, aki valaha londoni bálterembe tette a lábát. A tüzes intrikus megőrjíti Anthonyt elszántságával, hogy megakadályozza a házasságot. De amikor Anthony Bridgerton éjszakánként lehunyja a szemét, Kate igen erotikus álmokban jelenik meg neki. A közvélekedéssel ellentétben Kate biztosra veszi, hogy nem a megjavult szoknyavadászokból lesz a legjobb férj; Anthony Bridgerton pedig a legnagyobb élvhajhász. Kate elszántan védelmezi a férfitól húgát, de fél, hogy éppen az ő szíve sebezhető. Amikor Anthony ajka az ajkához ér, hirtelen attól tart, ő maga sem képes ellenállni ennek a megvetendő élvhajhásznak.

A herceg és én folytatása!

Nem sok történelmi romantikus kötetet olvasok, számomra a legtöbb - legalábbis amihez eddig szerencsém volt -, elég lassú cselekményű, márpedig én a pörgősebb sztorikat jobban szeretem. De a Bridgerton sorozat kivétel ez alól. Már A herceg és én c. kötet is tetszett, de ez a második rész jóval felülmúlta. Nagyon szeretem az enemies to lovers történeteket, ez a rész pedig sok ilyen jelenetet tartalmaz. Ritkán fordul elő az, hogy egy kötet adaptációja jobban tetszik, de ennek a második résznek a második évados változata engem jobban levett a lábamról, mint a kötet. Ettől függetlenül nagyon nagy kedvencem lett A vikomt, aki engem szeretett c. könyv is. 

Annyi különbség van a kötet és a sorozat között, hogy felsorolni se tudnám őket. A történet fő váza maradt csak változatlan, na meg a szereplők történetben elfoglalt helye, jelentősége, de ezeket leszámítva szinte minden mást átírtak a cselekményben. Ha előbb olvastam volna a könyvet és csak utána lett volna szerencsém a sorozathoz, lehet, hogy ezen a sok változtatáson kibuktam volna, de így csak tudomásul vettem.

301111384_164110232865730_8579644319962738952_n.jpg

https://www.instagram.com/p/ChpclXmIprP/?utm_source=ig_web_copy_link

Anthony egy határozott, konok férfi, aki magára erőlteti a megközelíthetetlenség álarcát, ezzel próbálja védeni a családját és egyengetni testvérei és édesanyja útját. Nagyon nehéz lehetett számára ifjú felnőttként elveszíteni az édesapját, pláne, hogy utána még a család eltartása és társadalomban elfoglalt helyének megtartása is a nyakába szakadt. Nagyon jól helyt állt, de közben meg kellett keményítenie a szívét, ami miatt nagy távolságot tartott szeretteitől.

Kate pedig... egy már a vénlányság küszöbén álló fiatal lány, aki álmodni se merne arról, hogy férjet találjon maga mellé. Csak a húga boldogsága és férjhez menetele lebeg a szeme előtt, mert Anthonyhoz hasonlóan a család számára a legfontosabb. Ám a sors másként gondolta az életének alakulását.

Az írónő nagyon szépen átadta a kor jellegzetességeit, a szokásokat, a hagyományokat, és az akkori korban élő arisztokraták mindennapjait, gondjait, életének alakulásait.

Értékelésem: 10/10

Kedvcsináló idézetek:

– Biztos vagyok benne, hogy egyszer egy nőnek jó férje lesz – mondta Kate. – Csak olyan feleség kell neki, akinek semmi esze sincsen.
Edwina felkacagott.
– Ó, Kate, borzalmas nőszemély vagy!
Kate sóhajtott.
– Tudom, tudom. Ez nagyon rosszmájú megjegyzés volt tőlem. Annak a szegény embernek egyetlen rossz hajlama sincsen. Csak…
– Csak arról van szó, hogy egyetlen intelligens hajlama sincs – fejezte be Edwina a mondatot.

♦♦♦

– Ami azt illeti, a hír igaz, és nem érdekel, hányan tudják. Tudom, azt várják tőlem, hogy nagyszerű és rangos férjem legyen, de nem fogok feleségül menni olyan emberhez, aki rosszul bánik velem. Aki képes megfelelni a te elvárásaidnak, az biztosan megfelelő férj.
– Olyan nehéz az én elvárásaimnak megfelelni?
A két nővér egymásra nézett, aztán egyszerre felelték meg a kérdést: – Igen!

♦♦♦

– Maga szörnyeteg! – toppantott Kate.
– Szerelemben és háborúban mindent szabad – riposztolt Anthony.
– Megölöm!
– Megpróbálhatja – évődött – De előbb utol kell érnie.
Kate a halál ütőjét nézte, aztán a férfi lábát.
– Ne is gondoljon erre! – figyelmeztetett Anthony.
– Olyan nagyon, nagyon kísértő gondolat! – mordult Kate.
Anthony fenyegetően közel hajolt.
– Tanúink vannak!
– Pillanatnyilag ez menti meg az életét.