Penelope Bloom: Megkapnám - értékelés

Tegnap elkezdtem olvasni A vonzalom tárgyai c. sorozat 4. részét, ami annyira beszippantott, hogy egy nap alatt le is daráltam a könyvet és alig várom, hogy olvashassam a következő részt is. Eddig hat része jelent meg a sorozatnak angolul és magyarul is, de ki tudja, hogy az írónő még hány résszel lep meg bennünket. Először az első rész obszcén, figyelemfelkeltő címére és borítójára figyeltem fel és molyos utazókönyv keretei között olvashattam is a második résszel egyetemben. A könnyű, laza, nagyon vicces stílus miatt nekem nagyon tetszett az eddigi összes rész, bár azért vannak emellett kisebb hibái is, de olyan jól szórakoztam az olvasásuk közben, hogy ezek figyelmen kívül hagyhatóak.

picsart_22-03-15_18-46-30-198.jpg

 Figyelem, spoilerveszély! A könyv felnőtt tartalmat is tartalmaz!

 A fülszöveg: 

A ​csomagja belecsusszant a ládámba.
Csillapodj, te perverz! A postaládámba.
Ja, és hogy kinek a csomagja? Persze ki másé, mint a dögös szomszédomé.
Most mondanám, hogy a francba… De őszintén: rég csusszant már bele bármi is a ládámba.
És bár ha választanom kéne, hogy kinek az életét mentsék meg, tízből kilencszer inkább egy macskát választanék, mint egy embert, de ez a pasi másnak tűnt. A folyosó túloldalán lévő lakásban élt, az a tipikus zárkózott, szép cipős típus volt, akinek olyan az illata, mintha egy Calvin Klein-reklámból lépett volna ki, és tuti fogselymezett is. A lényeg, hogy teljesen nyilvánvalóan ura volt az életének. Ő volt Mr. Tökéletes, és ha engem kérdezel, le kellene szállnia a magasból közénk. Vagy csak belém. A hosszú, vastag… Itt inkább abbahagyom ezt a gondolatot.
Miután megtaláltam azt a csomagot, egészen véletlenül valahogyan kinyílt, és hát nem volt más választásom, mint belenézni. Kiderült, hogy Mr. Tökéletes mégsem annyira tökéletes, ugyanis rejteget valamit. Ki gondolta volna?
Segítek: én gondoltam. Vagyis reméltem. És borzasztóan élveztem minden egyes másodpercét annak, ami ezután következett. Még a vibrátoraim társaságánál is jobban. Bár ez talán nem meglepő.

A sorozat összes része tartalmaz erotikus részeket is, de a fő hangsúly inkább a humor felé billen el. Az eddigi részek mindegyikén nagyon jókat nevettem, a főszereplők vicces párbeszédei és cselekedetei miatt nem lehet megállni nevetés nélkül. Mindegyik kötetben van legalább egy szereplő, aki teljes mértékben abszurd módon képes viselkedni és emiatt viccesebbnél viccesebb helyzetekbe keveredik.

A Megkapnám c. kötet Lilith-ről szól, William titkárnőjéről (akit a második rész főszereplőjeként és az első részben főszerepet kapott Bruce ikertesójaként ismerhettünk meg a korábbi részekből). William alapjáraton őrült egy kissé, olyan, mint egy nagyra nőtt gyerek annak ellenére, hogy egy nagyvállalat vezetője Bruce-szal egyetemben. A két testvér szöges ellentéte egymásnak, William-mel szemben Bruce karót nyelt, merev, mindenben a rendet és a fegyelmet szereti. Ezzel a viselkedésével is sikerült pár őrült helyzetbe keverednie az első részben.

Na de térjünk vissza Lilith-re. A nő nagyjából ugyanolyan őrült, mint a főnöke, William, legalábbis szereti ezt elhitetni az emberekkel. Nagyon szereti a fekete humort, antiszociális alkat, ami - tekintve, hogy titkárnő - nem lenne túl szerencsés, de William mellé pont egy ilyen titkárnő kell, mert a férfi se nagyon szereti fogadni az ügyfeleket a cégnél, így neki kapóra jön, hogy Lilith (a férfi utasítására) az összes embert képes elkergetni csúnya, szúrós tekintetével és tüskés magatartásával.

A kötet eleje rögtön egy nagyon vicces jelenettel indul, de nem tudtam rögtön ráhangolódni Lillith viselkedése és harapós beszólásai miatt. Aztán ahogy haladt előre a cselekmény, és ahogy egyre inkább megismerkedett a nő Liam-mel, egyre oldottabb lett és egyre kevésbé volt gyilkos kedvében. Vagy legalábbis ezek a gyilkos indulatok már nem a férfi, hanem annak mostohatestvére felé irányultak, aki elég csúnyán próbált keresztbe tenni a férfinak és ezzel egyetemben Lillith-nek is.

Biztos vagyok benne, hogy a következő két rész is hasonlóan humoros lesz, úgyhogy alig várom, hogy olvashassam őket és jókat nevethessek az új és a már megismert karaktereken. Nagyon remélem, hogy a korábbi kötetekhez hasonlóan a többi részben is feltűnnek majd az eddigi szereplők, nagyon szívesen olvasok róluk újabb és újabb őrültségeket.

Értékelésem: 9/10 

Kedvcsináló idézetek:

 – Sorozatgyilkos? Nőként ez az első, amiért aggódnod kell, igaz?
– Hogyne. Ha ő is sorozatgyilkos, összevethetjük a tapasztalatainkat. Áramot spórolhatnánk azzal, hogy egy fagyasztót használunk a hullák tárolásához.
William összehúzta a szemét.
– Az az ijesztő, hogy azt sem tudom, viccelsz-e. És nem is akarom tudni, mert ha tudnám, valószínűleg én lennék a következő a listádon.
– Talán már rajta is vagy.

 

– Takarodj! Hívhatom a zsarukat, vagy én doblak ki. Választhatsz!
Olyan hangot hallatott, mint a macskadorombolás.
– Ha te dobnál ki, akkor hozzám kellene érned.
– Igazad van. Azt hiszem, van egy flakon rovarirtó spré a mosogató alatt. Talán az jobban beválna.

 

– Nagyon meleg vagy. Mint egy vérfarkas az Alkonyat-ból. Tényleg vérfarkas vagy, Bob Smith?
Elvigyorodtam.
– Még két hét van teliholdig. Ha ki akarod deríteni, azt hiszem, egyszerűen maradnod kell.

 

– Fejezd be! Még elpirulok miattad, pedig olyat én nem csinálok.
– Már most is pirulsz.
– Nem, csak belső vérzése van az arcomnak. Ne hízelegj magadnak!

 

– Egy baba? – kérdeztem.
– Igen. A szex terhességet okoz. Aztán a terhesség babákat. Ha még mindig próbálsz rájönni, a babák azok a pici, hajatlan izék, amikből emberek lesznek.

A sorozat korábbi kötetei (1-3. rész):

picsart_22-03-15_18-47-51-573.jpg

picsart_22-03-15_18-48-19-672.jpg

picsart_22-03-15_18-48-41-150.jpg

A sorozat további kötetei (5-6. rész):

picsart_22-03-15_18-49-35-730.jpg

picsart_22-03-15_18-49-03-959.jpg