Interjú E. M. Miller írónővel

273673482_1151531768924546_8571192359622810939_n.jpg

Nemrégiben volt szerencsém olvasni E. M. Miller mesekönyvét, a Bandi Farkas történeteit, ami szerintem nagyon aranyos kis mesekönyv, én felnőtt fejjel is élveztem. Azoknak a családoknak, ahol kisgyermekek is vannak, csak ajánlani tudom, hogy olvassák fel a szülők a kicsiknek a kötetben lévő meséket. 

Gondoltam, ha már ilyen jó kis mesekönyvet olvashattam az írónőtől, akkor készítek vele is egy interjút, hogy jobban megismerhessük őt és az ő munkásságát. Fogadjátok sok szeretettel a válaszait. 

  •  Bemutatkoznál pár mondatban? Mit szeretsz még csinálni az írás mellett a szabadidődben?

Tolna megyében élek és egy fogyatékkal élők otthonában dolgozok szociális munkatársként. Igyekszem az ott élők mindennapjait színesebbé tenni. Az írás mellett nagyon szeretek olvasni, kirándulni és fényképezni.

  • Mióta foglalkozol az írással? Mi indított el az írás útján?

Már alsós koromban leírtam minden nyáron egy kis füzetbe a nyaralási emlékeimet, középiskolás koromban pedig verseket írtam, de ez a későbbiekben abbamaradt. Főiskolásként egy vizsgaidőszak alatt kezdtem el szintén egy füzetbe írni a legelső történetemet. Kriminek készült, pár oldalt írtam csupán belőle. 2010 és '12 között pár anekdotám jelent meg az egyik magazinban, végül 2012 őszén kezdtem el írni a legelső történetemet, a Verityt, amivel pályáztam a következő évi Aranymosáson is. Innentől nem volt megállás, sorban érkeztek a történetetek, akkoriban még vámpírtörténetek írtam.

A Verity mellé megérkezett az Örökség is, majd végül 2015 év végén úgy döntöttem, itt az ideje megismerkednem a blogok világával. Így született meg a legleső sci-fi történetem, a Ködön túl, amit a ködös novemberi időjárás ihletett, majd elkezdtem írni a Szövetséget, amivel  sorra nyertem a díjakat: a negyedév győztes írása, az év alkotása, Wattpad remekművek II. helyezés, Láthatatlan Angyal díj. Végül 2020 augusztusában megjelent a Book Dreams Kiadó gondozásában. Sosem gondoltam, hogy pont egy világjárvány kellős közepén fog megjelenni. 

A későbbiekben elkezdtem mesét írni, ez jelent meg Bandi farkas történetei címmel. A kötetben található mesék először 2018-ban voltak olvashatóak az Adventi Mesekalendárium Gyerekeknek pályázat keretében, végül 2021 júniusában jelent meg.

Tavaly év végén pedig megérkezett a legelső novelláskötetem e-könyvben Szövetség és novellái címmel. A Szövetséggel pedig jelölve lettem a Dugonics András Irodalmi díjra sci-fi kategóriában és az olvasói szavazatok alapján III. helyen végeztem, amire a mai napig büszke vagyok.  

Mi indított el? Azt nem tudnám megmondani. Akkor 2012 őszén úgy éreztem, le kell üljek, és el kell kezdjek egy történetet írni. Azóta nincs megállás, és bízom benne, hogy nem is lesz.

  • Elég eltérő műfajokban alkotsz: van vámpíros-vérfarkasos, legendán alapuló köteted, földönkívüliekkel kapcsolatos regényed és mesekönyved is. Melyik műfaj áll hozzád a legközelebb?

Mindegyik. Mindegyik közel áll hozzám. Mindegyiket nagyon szeretem írni, de ha választani kell, akkor a sci-fi és a mesék. Valahogy könnyebben megy a megírásuk és így vagyok a novellákkal is.

fotojet.jpg

  • Pár szóban bemutatnád az általad írt könyveket?

♠ Örökség: Ezt a történetemet egy legendára próbáltam építeni. Próbáltam utánanézni a dolgoknak, ami nem nagyon sikerült, így csak arra építhettem a történetemet, amit hallomásból ismertem. Egyes feltételezések szerint, megyeszékhelyünknek, Szekszárdnak volt egy vámpírja, akit úgy hívtak: a levegőben repülő ember. Julietta, a főszereplő egy örökség révén Magyarországra érkezik, méghozzá Faddra, ahol hamarosan bonyodalomba keveredik a feltámasztott gonosszal.  Lenne egy folytatása, amit elkezdtem írni. A Csapda címet kapta. Pár fejezet van belőle meg, amik olvashatóak is a Wattpadon. Hogy mikor folytatom, azt nem tudom, de egyszer elkészül. A könyv már nem kapható!

♠ A Szövetség I. A vírus: A vírus nem a világjárványt okozó covid. Mikor 2016 év elején elkezdtem írni a történetet, eszembe se jutott volna, hogy egyszer ki fog újra törni egy világjárvány és a közepén fog pont megjelenni a kötet. A történet alapötletét az annyiszor emlegetett világvége jóslatok adták, valamint egy írás 2012-ből, amikor is a Maja naptár szerint december 21-én vége lesz a világnak.  Hogy hogy jött a vírus ötlete azt már nem tudom, de mindenképpen olyan helyen kellett játszódnia, amit nagyon jól ismerek, így a történet első fele Faddon és Tolnán játszódik, majd a későbbiek folyamán a tolnai halastavak alatt, ahova a bázist képzeltem el, egy olyan szervezetet, amit emberek hoztak éltre idegenekkel együtt a második világháború után. ( Lásd. Szövetség és novellái) Készül a második rész is, ami az Új világrend címet kapta. Várhatóan jövőre jelenik majd meg.

♠ Szövetség és novellái: 4 novellát foglal magába, amik tele vannak titokzatos rejtélyekkel. E novelláskötetben megtalálható a Szövetség is, amely választ ad arra a kérdésre, mi is valójában a halastavak alatt megbúvó titokzatos bázis, kik és hogyan hozták létre, és miért is küldenek az idegenek pusztító vírust a Földre Rózsa halála után húsz évvel.

♠ Bandi farkas történetei: 5 oktató jellegű mesét tartalmaz, amit színezők és ábrák tesznek még varázslatosabbá. A meséket az életből merítettem. Barátságról, kiközösítésről, segítségnyújtásról, és a helyes kézmosásról szólnak. A második részében is az életből merítettem a történeteket. Ebben a kötetben négy mese kapott helyet. A kötet külsőleg és belsőleg is teljesen megváltozik, többek között azért is, mert új illusztrátorral dolgoztam együtt.

273734514_1021558288707169_7195245352673692207_n.jpg

  • Milyen műfajokban szeretnéd még kipróbálni magadat?

Most írom épp a legelső ifjúsági történetemet, A négyek bandáját, valamint egy thriller novellát, ami terveim szerint még idén megjelenik majd a mesekönyvem után.

  • Mik a jövőbeni terveid? Min dolgozol jelenleg?

Sok tervem van a jövőre nézve, de e terveket remélem, még idén meg tudom valósítani. Az egyik egy írói Youtube csatorna létrehozása, valamint a novelláim angol nyelvre való lefordíttatása és megjelentetése. Valamint sok-sok új történet megírása.

  • Honnan lehet megrendelni a köteteidet?

A kötetek megrendelhetőek a Book Dreams Kiadó oldaláról, valamint a Libri, Líra, Álomgyár és Bookline webshopokban.

 Kedves E. M. Miller, köszönöm szépen az interjút és sok-sok sikert a továbbiakhoz is!