Könyves Oscar-díj 2021 Book Tag
Ismét kihívtak molyon egy book tagre, aminek a kitöltését hoztam most nektek ebben a blogbejegyzésben:
A 2021-es olvasásaid közül (mindegy, mikor jelent meg a könyv, az olvasás számít, de újraolvasás nem játszik) melyik nyerné el a legjobbnak járó díjat a következő kategóriákban?
➕ Legjelentősebb hatást gyakorló borító:
Amanda Lovelace: Amikor a hercegnő menti meg önmagát - annyira szép és szívhez szóló versek vannak benne, hogy engem teljes mértékben levett a lábamról ez a kötet.
➕ Legjelentősebb hatást gyakorló illusztrátor:
J. K. Rowling: A karácsonyi malac illusztrátora - annyira aranyosra sikerült megálmodni a karaktereket ♥ (most kedvet is kaptam hozzá, hogy újraolvassam a regényt)
➕ Legjobb élmény világépítés terén:
Joe Hill: Locke & Key - Kulcs a zárját képregénytrilógia - aki olvasta a képregényeket vagy látta a filmeket, azoknak nem kell magyarázni a világfelépítést, aki meg nem ismeri a világot, annak csak ajánlani tudom, hogy vesse bele magát a történetbe, mert egy teljesen új világot teremtett ebben a képregényben Joe Hill.
➕ Legjobb élmény cselekmény terén:
Leiner Laura: Bízz bennem - számomra nagyon tetszett az, hogy az eredeti IOV trilógiával ellentétben itt most nem az éltanulók kapnak figyelmet, hanem a perifériára kitaszított diákoknak ad az igazgató egy lehetőséget, hogy megmutathassák, hogy több is rejlik bennük.
➕ Legjobb idegen nyelvű olvasmányélmény:
J. K. Rowling: Harry Potter and the Philosopher's Stone - ugyan még nehezen boldogulok az angollal, de igyekszem a teljes Harry Potter sorozaton végigrágni magamat ezen a nyelven is. Még csak a harmadik résznél tartok, elég sokáig húzom egy-egy kötet elkezdését, aztán a befejezését, de előbb-utóbb csak a végére érek majd.
➕ Legjobb élmény magyar művel:
Fróna Zsófia: Fegyverek Háza - teljesen beleszerettem ebbe a világba (és az első kötet borítójába is) ♥
➕ Legjobb olvasmányélmény eredeti művel:
J. K. Rowling: Harry Potter and the Philospher's Stone-t tudnám ehhez a ponthoz is mondani.
➕ Legjobb hangoskönyv / hangjáték élmény:
Nem szoktam hangoskönyveket hallgatni.
➕ Legjobb rövid próza (novella, kisregény, vers) élmény:
L. J. Wesley: O. N. S. - annyira jó a vége *-*
➕ Legjobb képregényélmény:
Mark Waid: Kingdom Come - A te országod - elég sok képregényt olvastam tavaly, de ez volt a legjobb közülük számomra.
➕ Legjobb regényélmény:
Leiner Laura : Állj mellém ♥
➕ Legjobb férfi főszereplő:
Fehér Rajmund - Leiner Laura: IOV II. trilógia
➕ Legjobb női főszereplő:
Major Sára - Leiner Laura: IOV II. trilógia
➕ Legjobb férfi mellékszereplő:
Passz.
➕ Legjobb női mellékszereplő:
Felcser Vivien - Leiner Laura: IOV II. trilógia
➕ Legjelentősebb hatású író:
A 2021-es évre vonatkozóan Leiner Laurát és Fróna Zsófiát tudnám kiemelni, az ő könyveik voltak rám a legnagyobb hatással.
➕ Legjelentősebb hatású szerkesztő:
Passz.
Ha valakinek van kedve kitölteni a book tag-et, az érezze kihívva magát, de a válaszok megadásánál jelöljetek meg engem is, vagy küldjetek egy linket, hogy végigolvashassam én is.