Kerge Kérdések BOOK TAG

Molyon kihívtak egy újabb Book Tag-re, ezúttal @KergeLina és @Niki, amit ezúton is köszönök szépen nekik. Íme a válaszaim a megjelölt kérdésekre:

 

1. Számodra mitől lesz jó egy könyv?

Ez elég nehéz kérdés, mert műfajonként eltérő választ tudnék rá adni. Én nagyon sokféle műfajt szeretek, szinte mindenevő vagyok egy-két kivételt eltekintve. A romantikus könyveknél nálam az a legfontosabb, hogy az érzelmeket mennyire tudja átadni az író vagy írónő a könyvében, mennyire tudok "belezúgni" vagy megkedvelni egy-egy karaktert. A fantasy könyveknél az a fontos számomra, hogy minél elképesztőbb fantáziavilágot építsen fel a szerző a könyvében. A thrillereknél azokat szeretem, amik végig képesek fenntartani az érdeklődésemet és végig izgalmasak, nem pedig azok, amik lassan csepegtetik az információkat és az eseményeket.

2. Értékelésnél mennyire vagy szőrszálhasogató?

Nem hiszem, hogy az lennék. Ha valami nem tetszik, azt ki szoktam fejteni az értékelésemben, de meg is indoklom, hogy miért nem tetszett az adott dolog. Ugyanakkor tisztában vagyok azzal is, hogy minden könyv szól valakihez, ami nekem nem tetszik, az lehet, hogy másnak a kedvence, szóval nem szoktam valamit csak azért leszólni, mert nem fér bele a szubjektív értékítéletembe.

3. Amikor hasonlóságot fedezel fel két könyv között, vagy könyv és film között, amik nem egymás adaptációi, akkor elmegy a kedved, vagy megpróbálod félretenni ezt az érzést és úgy tovább olvasni/nézni?

Nekem ez nem szokta elvenni a kedvemet. Ha szeretem az eredeti művet, akkor még örülök is neki, hogy hasonló könyvhöz/filmhez van szerencsém. De ha az eredeti művet se szerettem, akkor nagy az esély rá, hogy a másik se lesz a kedvencem.

4. Mikor hagyod abba az olvasást? Amikor már majd leragadnak a szemeid, vagy egy-egy fejezet végén?

Egy-egy fejezet végén, de nem szoktam késő éjszakákig olvasni. Amikor már érzem, hogy fárad a szemem, akkor leteszem a könyvet és utána még szoktam egy kicsit netezni vagy filmezni/sorozatozni.

5. Olvasás közben szoktál nassolni?

Nem. Ha épp megjön a kedvem a nassoláshoz, akkor félre szoktam tenni a könyvet, nehogy összekenjem valamivel.

6. Mennyire befolyásol mások értékelése, már ha olvasol ilyeneket?

Nagyon ritkán olvasok értékeléseket és inkább csak akkor, ha már olvastam az adott könyvet, vagy ha egyáltalán nem is tervezem olvasni. A barátaim szokták néha átküldeni az értékeléseiket egy-egy könyvről, azokat el szoktam olvasni, meg nagy ritkán a molyos könyvadatlapokon is végigmegyek, de csak szélsőséges esetben, mondjuk, ha nagyon tetszett vagy nagyon nem tetszett egy könyv és kíváncsi vagyok rá, hogy másoknak hogy tetszett.