Romantikus novella debütálás - Vörös Viktória: Más az igazi

Ezúttal egy novelláról szóló értékelést hoztam nektek ebben a bejegyzésben, mégpedig Vörös Viktória debütáló e-book novellájáról, a Más az igazi c. kötetről. Még csak a hónap elején jelent meg a könyv, de azóta már sok-sok helyen szembejött velem és sok jót olvastam róla. Csak egyetérteni tudok azokkal, akiket rabul ejtett ez a novella, mert velem is ezt tette.

covers_732686.jpg

Vigyázat! A bejegyzés spoilert tartalmaz!

A fülszöveg:

“Az elmúlt húsz évem alatt rengeteg csalódás ért, viszont ekkora pofont még nem kaptam az élettől. Hiába hittem azt, hogy már minden fájdalmat megismertem, ez felülmúlt mindent.”

Selena Benington a véletlennek köszönheti, hogy megismerte David Clare-t. A kapcsolatuk szinte azonnal szárnyra kap, azonban egy váratlan és megdöbbentő hírtől minden romba dől. Selena legjobb egyetemi barátja mindvégig kitart mellette és próbálja egyben tartani őt.
Vajon Selena képes lesz túllépni Daviden és megtalálja azt a személyt, aki végül boldoggá teszi?
Miképp hat a hír Selena és David kapcsolatára? Illetve sikerül Kyle-nak közelebb kerülnie a lányhoz?

A novella mindösszesen 48 oldalas a moly adatbázisa szerint, szóval nagyon gyorsan a végére lehet érni. Azonban a rövidsége nem ment a minőség rovására, egy egyszerű, bár annál aranyosabb történetet olvashatunk benne egy lányról, aki szerelmes lesz a legjobb barátjába, de csalódnia kell, amikor bejelenti a srác az esküvőjét egy másik lánnyal. Valószínűleg mindenki élt már át hasonló csalódásokat az életében, amikor egy-egy párkapcsolati próbálkozás nem úgy sikerült, ahogy azt szerette volna. Selena is át kell vészelje az ezzel járó nehéz időszakot, de szerencsére a két legjobb barátja mindvégig kitart mellette, segítenek neki újra összekaparni magát és ezzel még jobban elmélyül a barátságuk. Aztán persze ahogy Selena kiláball ebből a szerelmi bánatából, rájön, hogy talán végig az orra előtt volt az a bizonyos nagy Ő, csak eddig észre se vette, mert másra fókuszált.

Annyira lendületesen és pörgősen lett megfogalmazva az egész novella, hogy csak úgy faltam a lapokat. Teljes mértékben átjöttek számomra a könyvben olvasott érzelmek, teljesen bele tudtam élni magamat Selena bőrébe. Az írónő stílusa is nagyon tetszett nekem és szerintem a kötet borítója is meseszép lett. Bízom benne, hogy sok-sok írást olvashatunk még tőle és remélem, hogy a közeljövőben majd hosszabb hangvételű regényekbe is belekezd majd, mert ezt a novellát is szívesen olvastam volna még tovább is.

A novella ingyen beszerezhető az Apple Books, Google Könyvek és Smashwords oldalak mindegyikén.

Értékelésem: 9/10

Kedvcsináló idézetek:

 […]néha a barátság hasonlít a szerelemhez, mégis nagyban eltér és nehéz rájönni, hogy mikor melyiket érzi az ember.

 

Utáltam ezt a szót. Barát.
Jóval több, mint az idegen jelentése de végtelenszer kevesebb, mint egy kapcsolat. A kettő közti arany középút.
A két állapot kompromisszuma.

 

Barátnak oké vagyok, de úgy tűnik, hogy a kapcsolatunk már nem éri meg fénykorát a szintlépésre. Örökre megrekedünk ezen a szinten. Nincs felfelé vezető út, csak a leejtő, amin szélsebesen kezdtünk el haladni. Zuhantunk.

 

– Vegyél minket példának a kérdés kedvéért. Ha többet éreznék irántad, mint barátság, de te nem viszonoznád az érzéseimet, itt lennél mellettem és kitartanál addig, míg tovább nem lépek rajtad, bármennyi időbe is telne, vagy eltávolodnál tőlem és hagynád, hogy egyedül menjek keresztül ezen?