Mesevilág - E. M. Miller: Bandi farkas történetei 2. - értékelés

Korábban volt már szerencsém olvasni E. M. Miller: Bandi farkas történetei c. mesekönyvét, ami szerintem egy nagyon aranyos kis mesekönyv, ide kattintva elolvashatjátok a róla írt értékelésemet molyon.
covers_731546.jpg

Az írónő felkért a második rész olvasására is, amit örömmel elfogadtam, mert egyrészt a bennem élő gyermek mindig szívesen olvas egy-egy mesét, hogy kiszakadhasson a monoton hangulatból, másrészt az első rész is jó volt, így szívesen és kíváncsian olvastam a folytatást is.

nevtelen1.png

Az első rész inkább téli hangulatú, többek között a Mikulással is megismerkedhetünk benne. Ez a folytatás inkább nyárias-tavaszias hangulatot áraszt magából; az első kis mese rögtön a húsvéttal indít, s közben egy újabb baráttal is bővülhet Bandi farkas baráti köre, mégpedig Tyúkanyóval.

A kötetben szereplő második mesében Bandi farkas muskátlit szeretne ültetni, hogy feldobja vele a házát, de a történet végére egy kiscicával lesz gazdagabb, akire muskátlikeresés közben bukkan rá.

nevtelen_2.png

A harmadik mese tetszett nekem a legjobban. Nagy fantasy kedvelő vagyok, a kedvenceim a boszis/varázslós történetek (nagy Harry Potter fan vagyok ♥) és tekintve, hogy ez a meserész is boszorkányokról szól, ezt éreztem a leginkább közel állónak magamhoz. Van benne egy jó boszi és egy rossz boszi is, csak hogy izgalmasabb legyen a történet.

A negyedik és egyben utolsó mesécske pedig újabb állatka felbukkanásáról szól, ezúttal a Fakopánccsal ismerkedhetünk meg, aki az elején rendbontóként és hangoskodóként vívja ki a többi erdőlakó nemtetszését, de a végére megoldás születik erre a problémára is és összebarátkoznak.

Lehet, hogy csak az én emlékeim fakultak meg az első részt illetően, de én úgy emlékszem, hogy abban több illusztráció volt, amit kicsit hiányoltam ebből a részből, de azok a képek, amik benne voltak, nagyon tetszettek. Nagyon aranyos megformázást kaptak a karakterek, úgyhogy szerintem bármelyik gyerek örülne ennek a kötetnek. A történetek is tanulságosak, és szerintem az írónő fejlődése is érezhető, legalábbis számomra ez a második rész egy picivel jobban tetszett, mint az első.

 Értékelésem: 9/10

 A mesekönyv első része:

covers_681928.jpg