Interjú Lis Ohtears írónővel

Újabb interjút hoztam nektek, ezúttal az Örvény és a Zúzmara regények írónőjével, aki nem más, mint Lis Ohtears. Korábban már az összes művét olvastam, legelőször az Örvény c. könyvét, amiben a férfi főszereplő nagyon nagy kedvencem lett, úgyhogy már akkor tudtam, hogy az újonnan megjelenő köteteit is olvasni szeretném majd. Volt olyan kedves az írónő, hogy elvállalta a megkeresésemet egy interjúval kapcsolatban, amit ezúton is köszönök szépen neki!

275480514_332154362196279_7733160446727507780_n.png

A képet készítette: Kira Sztaskó

Bemutatkoznál pár mondatban? Mivel foglalkozol még az írás mellett?

Sziasztok! Először is, köszönöm a lehetőséget. :D

Szóval Lis vagyok, ami természetesen csupán álnév. Őszinte leszek az interjúk ezen részét sosem szerettem. Ugyan mit lehetne mesélni magamról, ami valóban érdekli az embereket? Ráadásul szerintem minden velem készült interjúnál ugyanazt tudom csak mondani.

Jelenleg könyvesboltban dolgozom és tavaly előrébb léptem a ranglétrán, hála egy új bolt megnyitásának. :) A tavalyi év nagy része erről szólt számomra. Megszokni az új csapatot és az üzletet, ami sokkal kisebb a réginél. Bele kellett rázódnom az új szerepkörbe, de néha még most is furcsa. Nem igazán tudtam másra koncentrálni és igazából nem is szerettem volna. Úgyhogy eléggé hanyagoltam az írást. :(

Egyébként imádok olvasni és rajzolni is, noha az utóbbit manapság csak ritkán csinálom. Mikor fáradtan hazaérek, sokszor csak egy kis sorozathoz vagy animéhez van kedvem.

Hobbijaim közé tartozik még a videojáték is. Leginkább ezek között a tevékenységek között lavírozok. :D

Mióta foglalkozol regényírással?

Magával az írással régóta... Na, de a regényírással, hát igen... Azzal mindössze pár éve és még most is furcsa a saját kis történeteimre azt mondani, hogy regény. 2019-ben jelent meg az első sztorim nyomtatott formában.

covers_600894.jpg

Bemutatnád pár mondatban az eddig megjelent műveidet?

Nos, ez nem könnyű feladat. Csakúgy, mint a bemutatkozásnál ilyenkor sem találom a megfelelő szavakat.

A Book Dreams kiadónál a Zúzmara című történetem jelent meg először. Megvannak a maga hibái, de sokat tanultam belőle. :) Fantasy műfajban íródott és egy általam teremtett világban játszódik, ahol különböző népcsoportok élnek. (Jég népe, Tűz népe és az emberek.) A főszereplők, amolyan félvérek, akiket egyik fél sem szívesen lát maguk között. Ez persze megnehezíti az életüket és ráteszi a bélyeget a személyiségükre is. Arról nem is beszélve, hogy a háttérben egy nagyobb veszély is fenyegeti őket. :D Tartozik hozzá egy kis kiegészítő szösszenet, aminek Lobbanás a címe.

covers_631803.jpg

A második történetem, ami megjelent a Book Dreams-nél, az egy novellám, az Eltaposott virágok. Ez jelenleg is ingyenesen elérhető a honlapon. Erről a történetről nehéz spoiler nélkül bármit is mondani, de egy kifejezetten komoly témát dolgoz fel. Műfaját tekintve pszicho-thriller.

covers_604126.jpg

Illetve itt van az Örvény. :) Van benne némi mágia és sellők is, de inkább mondanám egy romantikus történetnek, némi erotikával fűszerezve. Szerintem humoros is, ha szabad ilyet mondanom a sajátomra. XD A másik kettőhöz képest ez egy sokkal könnyedebb, limonádé sztori.

covers_559513.jpg

Az eddigi regényeid fantasy műfajban íródtak. A jövőben ki szeretnéd majd még próbálni magadat más műfajban is?

Kipróbáltam már több műfajt is, de azok nem jelentek meg. Írtam már történelmi-romantikust, NA történetet, zombis-disztópiát és még horrort is. Illetve van egy ingyenes novellám, amiről fentebb írtam is: Eltaposott virágok.

Egyszerűen a fantasy közelebb áll hozzám, mint a többi. Olvasni is ezt a műfajt szeretem leginkább. Élvezem, hogy nincsenek korlátok és saját világot, szabályokat alkothatok.

Ha jól tudom, az Örvény c. könyved átdolgozás alatt áll. Sok minden került változtatásra benne? Várhatóan mikor fog megjelenni az új kiadás?

Igen-igen. Az a terv, hogy idén nyár környékén újra megjelenik a kötet. Ennél pontosabb dátumom még nincs. Szép új külsőt kapott és bizony belül is sok változás történt. Lényegében az egészet átfogalmaztam, de konkrét új jeleneteket is írtam hozzá, kiküszöböltem néhány logikai bakit és vannak részek, amiket kihúztam. Már nagyon izgatott vagyok a megjelenés miatt és remélem tetszeni fog az olvasóknak is. :)

274841409_650762382840205_1296780728347438786_n.jpg

Mik a jövőbeni terveid?

Egyelőre nem merek tervezni. Szerettem volna, ha tavaly megjelenik egy másik írásom, de nem sikerült befejeznem. Úgyhogy már nem merek semmit sem ígérni még magamnak sem.

 

Kedves Lis, köszönöm szépen a válaszokat! Alig várom, hogy olvashassam az új, átdolgozott Örvényt is, na meg a jövőben megjelenő további köteteidet is! :)

Az alábbi fanart képeket Almahdi Ádám Abiad készítette Lis Ohtears könyvéhez:

275323312_2467811143353816_7529998078261088129_n.jpg

275286870_537916104241662_6668052224509235650_n.jpg

275551550_537686147913757_1829044573458928826_n.jpg

 

 Kedvcsináló idézetek:

A legtöbben azt képzelik, hogy az igazán rossz dolgok csak másokkal történhetnek és amikor hasonlót látsz valahol, szomorkodsz ugyan, de úgy gondolod veled hasonló nem történhet. (Eltaposott virágok)

 

– Adok egy szuper tanácsot, amit jobb, ha megfogadsz – suttogtam.
– Csupa fül vagyok – hajolt közelebb hozzám és elmosolyodott.
– Ha egy lányt szeretnél meghódítani, akkor ne ébreszd fel hajnalban! (Örvény)

 

Kinyílt az ajtó és belibbent a három szolgáló. Egy percre megdermedtek és vihogva lesütötték a szemüket. Én összehúzott szemöldökkel néztem vissza rájuk. Hm? Aztán egy kar fonódott a derekamra, mire sikítva arrébb ugrottam és ez annyira jól sikerült, hogy leestem az ágyról. Kezem-lábam összegabalyodott a takaróval. Teljesen megfeledkeztem arról, hogy nem vagyok egyedül. Derm persze rögtön felriadt és kómás fejjel nézett le rám.
– Mit keresel a földön?
Fintorogva fújtam ki a szememből egy hajtincset. A nap
kérdése…
– Jógázok, basszus – morogtam. – Ez itt az ijedt csirke pozíció.
– Érdekes – válaszolta és visszadőlt a párnára. (Örvény)

 

– Senki sem született egyedüllétre, Rime. Mindenkinek kell, hogy legyen valakije, aki mellette áll. (Zúzmara)

 

– Már megint egyedül kóricálunk az éjszaka közepén? – jött hirtelen egy hang a háta mögül. A lány azon nyomban megfordult, mire a gyertya fénye kialudt a gyors mozdulat következtében. Rime nagyokat pislogott, hogy hozzászokjon a szeme a sötéthez.
– Te pedig megint utánam lopakodsz? – sziszegte dühösen. (Zúzmara)

 

– Te követsz engem? – hallatszott a morcos hang a háta mögül. Alsius az ajkába harapott, majd zavartan megvakarta a tarkóját. Megfordult, hogy szembe legyenek egymással és látta, hogy a lány szeme szinte szikrákat szór.
– Nem mondanám, hogy követtelek – kezdte félénken és meghúzta a ruháján lévő övet, hogy elrejtse zavarát. – Inkább azt, hogy történetesen éppen abba az irányba futottam, amerre te is.
– Áh, és történetesen sokszor futsz abba az irányba, amerre a lányok szoktak? – érdeklődött a Tűz Lady egyik szemöldökét felvonva.
– Eddig még nem, de általában nem szoktak elfutni sem előlem – vont vállat és elmosolyodott. (Lobbanás)