Riley Baker: Utóirat: Elvittem az autót! - értékelés

Korábban egy molyos utazókönyv keretei között volt szerencsém olvasni Riley Baker Szavad ne feledd! c. kötetét, ami engem teljes mértékben elvarázsolt, nagyon aranyos romantikus történet ifjúsági kategóriában. Már akkor tudtam, hogy tőle az összes kötetet szeretném majd olvasni, de leginkább az Utóirat: Elvittem az autót! c. könyv érdekelt tőle, mert barátnőm is olvasta és ajánlotta, hogy neki kedvence lett, olvassam el én is. Szerencsére nem kellett csalódnom benne, nagyon-nagyon tetszett, nagyon szép, tiszta stílusa van az írónőnek, ami engem kilóra megvett.

covers_604351.jpg

Az Utóirat: Elvittem az autót! könyv inkább csak egy kisregénynek mondható, hisz csak 112 oldalas a nyomtatott verziója és elég apró könyvecske, de szerintem érdemes elolvasni, mert teljes mértékben kerek egész történetet olvashatunk benne.

A fülszöveg: 

Ki ne képzelte volna már el számtalanszor a fejében azt a jelenetet, amikor jól elbánik a sráccal, aki félrelépett…Paige Elliot vagyok és éppen most törték ripityára a szívem…Ami azt illeti hiszek a karmában, de ő sincs mindig résen…Szóval nekem kellett gondoskodnom arról, hogy a bűnös megkapja a méltó büntetését…

Vigyázat spoilerveszély!

A történet úgy kezdődik, hogy a kötet főszereplőjének, Paige-nek látszólag teljes mértékben tökéletes élete van és nagyon boldog a jelenlegi helyzetében: van egy tökéletes barátja, egy tökéletes állása, minden megvan ahhoz, hogy jól érezze magát. Egy újság horoszkóprovatát vezeti, így kamu profillal feljelentkezik egy társkereső oldalra, hogy ott "ismerkedjen" és ezáltal ihletet meríthessen a cikkeihez. Mindez addig szép és jó is volt, amíg meg nem találta a barátjának a profilját. Legjobb barátnőjének unszolására lebeszélt vele egy randevút, mert nem akarta elhinni Paige, hogy a srác tényleg képes ilyen szörnyűséget tenni, hogy megcsalja őt, miközben azt hazudja, hogy üzleti úton van. Sajnos hamar rájön, hogy mindaz, amit a pasiról gondolt, nem is valóságos, csak egy álca és kettős életet él közben. 

Az különösen tetszett a kötetben, hogy nem a bosszúról szól. Inkább az állt a középpontjában, hogy bármennyire is pórul jártál, bármennyire is kétségbeesett, szomorú, dühös vagy, ne cselekedj dühből vagy a pillanat hevében, először nyugodj le, gondold át a dolgot, és ha még mindig megtennéd azt, amit dühből akartál, akkor hajrá! Szerintem ez nagyon tanulságos volt a történetben, nagyon jó konfliktuskezelési technika, már csak ezért is megéri elolvasni.

A történetben feltűnik egy másik srác is, aki segít Paige-nek és annyira aranyosan viselkedett vele, hogy el tudnék képzelni egy folytatást is ehhez a kisregényhez, amiben az ő kettősük kapja a főszerepet.

covers_716254.jpg

Egyébként az írónőnek nemrég jelent meg az új kötete, A boldogító nem!, ami szinte egyből felkerült a Libri sikerlistájára, nem véletlenül, hisz az írónőnek elég népes rajongóközönsége lett az évek során. Laza, könnyed, tiszta stílusával engem is elvarázsolt, alig várom, hogy a további köteteit is olvashassam, mert szerencsére már jó sok története jelent meg. 

covers_396715.jpg

Egy kis érdekesség: az írónőnek Veréb Emese névvel is jelentek meg kötetei, ha beléptek a Riley Baker történetei facebook csoportba, megtaláljátok a Négy évszak években c. verseskötetét, amit bár én még nem olvastam, de az egyik barátnőm igen és neki az is nagy kedvence lett, szóval érdemes elolvasni!

 Értékelésem: 10/10

 

Kedvcsináló idézetek:

 – Ez, kérlek szépen, 2006-ban készült, limitált szériás Gurkha szivar. Ez az egy nyamvadt doboz itt, amit a kezemben tartok, száztizenötezer dollárba kerül. Vétek lenne, ha valami történne vele, vagy ha valaki véletlenül elpöfékelné. Danny totál kiborulna. Szóval kérsz egyet?

 

Oké, valami olyasmi mintha derengene, leírtam egy papírra, hogy meg kellene mászni a Mount Everestet, de ugyan már! Az első lépésnél hátrafelé legurulnék onnan

 

– Paige, én szeretlek téged, és sajnálom, hogy nekem kell veled ezt megosztanom, de a társkereső fogalma a napjainkban kicsit átértékelődött. Persze vannak kivételek, de nagyrészt csak az egyéjszakás kalandokról szól. Ergo, az emberek hetven százaléka nem fog neked beszámolni arról, hogy van–e barátnője, jegyese vagy bárkije, aki várja őt odahaza, mert csak egy gyors légyottot akar, aztán felszívódni.

 

– Nem túl gyors ez egy kicsit? Mármint tegyük fel, én tényleg Kyara vagyok.
Joan sóhajtott egyet, miközben a szemét forgatta.
– Látszik, hogy párkapcsolatos típus vagy – mondta.
– Ha nem lennék, akkor sem mennék bele, mert simán lehetne akár egy sorozatgyilkos, szatír vagy perverz. Ki a fene megy bele találkozóba két üzenetváltás után?
– Jelen esetben az, aki ki akarja deríteni, hogy a párja máshova is lógatja a pecabotot vagy sem.

Az írónő további kötetei:

 

covers_593169.jpg

covers_620277.jpg

covers_623461.jpg

covers_619446.jpg

covers_669708.jpg

Az írónő várhatóan június 30-án megjelenő új kötete:

covers_675455.jpg

Az írónő Veréb Emese néven megjelent kötetei:

covers_412303.jpg

covers_376667.jpg

covers_334545.jpg