Jaymin Eve - Leia Stone: Annihilate - Pusztulás (Kaptár-trilógia 3.) - értékelés

Még 2022-ben jelent meg a Könyvmolyképző Kiadónál a Kaptár trilógia harmadik része, amit még akkoriban be is szereztem, de ezidáig váratott magára az olvasása. 
covers_763358_1.jpg

Vigyázat! A bejegyzés cselekményleírást tartalmaz!

A fülszöveg:

CHARLIE BENETT KÉT DOLGOT UTÁL: A ZSARNOKOKAT ÉS A VÁMPÍROKAT.

De ez a kettő a tapasztalata szerint valójában egy és ugyanaz. A Kvórummal vívott csata után nem maradt más választása, mint véget vetni a vámpírok uralmának.

Ám amikor megdöbbentő titkokra derül fény, Charlie eltűnődik, vajon megéri-e terve megvalósulását.

DOBD FEL VELE A NAPOD!

Az Alkonyat filmek és könyvek berobbanásakor sok vámpíros könyvet olvastam, de azóta ezek a hype-ok eléggé lecsengtek, manapság már sokkal kevesebb új vérszívós kötet jelenik meg, mint akkoriban. Én ennek ellenére máig nagyon szeretem az ilyen jellegű fantasykat.

A trilógia során megismerhetjük Charlie életének alakulását egészen onnantól kezdve, hogy Parázzsá változik, ami azt jelenti, hogy az egyik szülője (ez esetben az apja) vámpír, a másik szülője viszont ember. Nem olyan erős, mint egy vámpír, de ehet emberi ételt is. A szemük ezüstös színe azonnal lebuktatja a faj képviselőit, úgyhogy színes kontaklencséket hordanak, hogy ne keveredjenek bajba.

Charlie még a Parázsok közül is kiemelkedik, ugyanis női parázsról korábban nem hallott senki, azonban ebben a harmadik részben összetalálkozik egy másik Parázs nővel. Azonban mégis Charlie vére az egyedüli, ami különleges, ugyanis magában hordozza a gyógyírt arra a vírusra, ami a vámpír kórságot okozza. Amint kiderül ez az információ, egyből elkezdi a csapatával megtervezni a vámpírok meggyógyítását, de érthető okokból ennek nem minden vérszívó örül, úgyhogy Charlie élete hamar veszélybe kerül, hajtóvadászat indul ellene.

A szerzőpárosnak van egy különc stílusuk, ami miatt sok negatív értékelést kapott a sorozat, de én személy szerint nagyon szeretem, bár egy-két helyen én is összeráncolt szemöldökkel néztem egy-egy mondatra, ami talán nem is az ő hibájuk, hanem inkább a fordítóé. 

Szóval összességében egy pörgős, izgalmas, vámpíros cselekményt kapunk a kötet által egy vérbeli harcos nővel a főszerepben, akit egy csapatnyi jóképű és erős férfi vesz körbe, úgyhogy akad benne némi romantika is.

Értékelésem: 9/10

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Jolcsi (@konyvmolylany20) által megosztott bejegyzés

 

Idézetek:

Becca ideges pillantást vetett Samre, aki erre rákacsintott. Oké, várjunk egy pillanatot! A hallgatag csávó KACSINTOTT rá? Soha nem csinált ilyesmit. Egészen eddig a pillanatig azt sem tudtam, hogy tud kacsintani.

 ♦ ♦ ♦

 Nem akadtak közhelyeim a számára. Néha a gyász ennyire mély pillanataiban az emberek csak elpocsékolják a szavakat, mondván: „Minden rendben lesz”, meg „Olyan erős vagy, bla-bla-bla”. Én nem fogom […] lealacsonyítani a fájdalmát.

 ♦ ♦ ♦

Imádtam az olyan vagány csajokat, akik nemcsak az erejükkel, de az eszükkel is felveszik a harcot a világgal.