Interjú Kollár Betti írónővel

Ma egy újabb interjút hoztam nektek, amit Kollár Bettivel, A vonzás törvénye sorozat szerzőjével készítettem. Korábban is hallottam már az írónőről, de akkor figyeltem fel rá igazán, amikor regisztráltam TikTokra és folyamatosan dobálta fel nekem a jobbnál jobb videóit. Már akkor felötlött benne, hogy jó lenne egy interjút készíteni vele. Nagyon hálás vagyok neki, amiért rábólintott a felkérésemre. Fogadjátok sok szeretettel a válaszait! 

kollar_betti.jpg

  • Bemutatkoznál pár mondatban? Mit szeretsz még az írás mellett csinálni?

Kollár Betti vagyok, 24 éves, szociológia mesterszakos egyetemista és író. Hét éve párkapcsolatban élek, a párommal van egy édes kiskutyánk, akit imádunk. Az írás a munkám, a hobbim és a szenvedélyem egyszerre, de mikor épp nem ezzel foglalkozom, szeretek olvasni, rajzolni, festeni, sportolni. Különösen rajongok a dél-koreai kultúráért, a zenéért, a K-popért, valamint a párommal közösen szoktunk koreai drámákat és filmeket is nézni.

  • Mióta foglalkozol írással? Miből merítesz ihletet hozzá?

Igazából 14 évesen kezdtem el foglalkozni az írással, addig versenyszerűen kosaraztam, de azt egy sérülés miatt abba kellett hagynom. Először blogon írtam a történeteimet, utána regisztráltam a Wattpad-re és három évvel ezelőtt elhatároztam, hogy megpróbálkoznék a könyvkiadással.

Az ihlet számomra olyan, mint a levegő. Folyamatosan ott van körülöttem. Fogékonynak találom magamat az ihletszerzésre, mert nagyon sok mindenből sikerül ötleteket merítenem, így rengeteg sztori-kezdemény lapul a gépemen és még több a fejemben.

  • Bemutatnád pár mondatban az eddig megjelent könyveidet?

Eddig két könyvem jelent meg, A vonzás törvénye és annak folytatása, A vonzás szépsége, június 7-én pedig érkezik az Álmomban megleltelek című időutazós regényem. A vonzás törvénye sorozat első két kötete egy egyszerre bizonytalan, mégis belevaló lányról szól, Seréről, aki új városba költözik, és ott folytatja az egyetemet. Már az első nap összetalálkozik a kar szívtiprójával, Ace-szel és hogy lerázza, alkut ajánl neki. A történet alapvetően könnyed, romantikus hangvételű, ugyanakkor boncolgatja azokat a problémákat, amik egy ennyi idős lányt foglalkoztathatnak. Ráadásul az első kötet végén igyekeztem ezt a már ismertebb rosszfiús sémát egy nagy csavarral egyedivé varázsolni.

covers_627340.jpg

  • Ki szeretnéd próbálni majd magadat a jövőben másik műfajban is vagy megmaradsz a new adult kategória mellett?

Nagyon szeretném magam kipróbálni minél több műfajban. Ahogy idősödöm, azt érzem, hogy egyre nehezebben megy, mondjuk gimnazistákról hitelesen írni, hiszen lassan hat éve, hogy leérettségiztem. Mindenképp tervezek fantasy regényt írni (ha épp szabadidőm engedi, dolgozom is egyen), és egyelőre szeretnék maradni ezen a new adult vonalon, idővel pedig új dolgokba is belekóstolni. Most még egy novellán is dolgozom egy antológiába, ami szintén egy klassz új tapasztalat.

  • Mennyire megy könnyen vagy gyorsan egy-egy regény megírása?

Minél több tapasztalattal és gyakorlattal rendelkezem, annál rutinosabban megy az írás. Az első kiadott regényemet még az interneten írtam, részről részre készült, így értelemszerűen az sokáig tartott. A második könyvem már nagyjából háromnegyed év alatt készült el, míg a júniusban megjelenő regényem megírásához fél év kellett. Sokszor úgy érzem, nem azért megy lassabban, mert ne lenne ihletem hozzá, egyszerűen csak sok mindent csinálok egymás mellett és bár nagyon tudatosan osztom be az időmet, néha mégse jut idő mindenre. 

covers_689747.jpg

  • Milyen jövőbeli terveid vannak az írás tekintetében?

Az első és legfontosabb tervem, hogy szeretnék minél tovább és minél többet írni, és ezt a csodás tevékenységet egy életen át művelni. Az egyik nagy álmom, hogy egyszer eljutni oda, hogy csak az írás legyen a munkám, ezzel tölthessem a napomat és képes legyek megélni is belőle.

Ami a rövidebb távú terveimet illeti, hamarosan leadom az új könyvem, a Kosársuli kéziratát a kiadónak és utána szeretnék elkezdeni dolgozni A vonzás törvénye könyvsorozat további kötetein.

  • TikTokon is nagyon aktív vagy. Honnan szoktad meríteni az ihletet a videóidhoz?

Alapvetően a TikTok-on akkor tud valaki kreátorként jól teljesíteni, ha felhasználóként is aktívan jelen van. Ismerni kell a trendeket, az éppen aktuális zenéket és magát az alkalmazást. Szóval egyrészt mások videóiból is ihletet merítek, hisz lényegében erről szól ez az app, valamint sokszor csak így vagyok és eszembe jutnak ötletek, hogy miből lehetne még érdekes videót csinálni. Az ottani tevékenységemmel az a célom, hogy egyrészt népszerűsítsem az olvasást és az írást, megismerkedhessenek velem jobban az olvasóim, valamint természetesen a könyveim népszerűsítésére is használom.

covers_689747.jpg

Kedves Betti, nagyon szépen köszönöm, hogy elvállaltad a felkérésemet és megválaszoltad a kérdéseimet!

Az írónő elérhetőségei:

Insta: https://www.instagram.com/kollarbettiofficial/

TikTok: https://www.tiktok.com/@kollarbettiwriter

Facebook: https://www.facebook.com/kollarbettiofficial

Moly: https://moly.hu/tagok/kollar_betti